08.10.2018

Lublin – Stalowa Wola Rozwadów – linia pełna wygodnych stacji i przystanków

Podróżni mogą już korzystać z wygodnych peronów w Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach i Kraśniku. Prace modernizacyjne przeniosły się na odcinek między Kraśnikiem a Zaklikowem.

Wyższy komfort obsługi między Lublinem a Kraśnikiem gwarantują nowe perony, ławki, wiaty, oświetlenie oraz nowoczesny system oznaczeń i informacji pasażerskiej. Wszystkie obiekty zostały podwyższone, dzięki czemu łatwiej jest wsiąść i wysiąść z pociągu m.in. rodzinom z wózkami oraz osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.

Kolej na Kraśnik – Zaklików

We wrześniu wykonawca rozpoczął prace na odcinku Kraśnik – Zaklików. Roboty obejmują modernizację torów, sieci trakcyjnej, rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, peronów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Trwają również prace na stacji Stalowa Wola Rozwadów. Powstaje krawędź peronu, ułożony został tor nr 52 oraz zabudowane zostały 2 rozjazdy. Modernizacja zakończy się w 2019 roku.

Komfort pasażerów podniosą aż 23 odnowione (w tym 2 nowe) przystanki: Lublin Zemborzyce, Krężnica Jara, Majdan, Niedrzwica, Niedrzwica Kościelna, Leśniczówka, Wilkołaz Wieś, Wilkołaz, Pułankowice, Kraśnik, Sulów, Szastarka, Polichna Kraśnicka, Rzeczyca-Kolonia, Rzeczyca, Potok Kraśnicki, Zaklików, Zaklików Miasto, Lipa, Kępa, Pilchów, Stalowa Wola Charzewice, Stalowa Wola Rozwadów. Nie tylko odnowione stacje i przystanki wpłyną na lepszą jakość podróży. Dla PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. bardzo istotne jest inwestowanie w rozwiązania podnoszące poziom bezpieczeństwa na szlakach kolejowych. Dlatego zaplanowano przebudowę 75 przejazdów kolejowo-drogowych, wymianę 56 rozjazdów oraz remont 46 i przebudowę 24 obiektów inżynieryjnych, a także montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Galeria

udostępnij drukuj